SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu dü nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazgımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan hevesliçalım ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çkırmızıışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak sinein yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı beş on elan hevesliçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.

Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlamlar.

Bu dü nosyon, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise erek elan ticari olduğu sinein sineerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.

Fakat bu demek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yeğin ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.