Klima aletinin tarihi âdemiyet kadar eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor uydurmak derunin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin ab gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mirlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret tasarruf düzlükını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her zaman 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mirlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol eden bir prosestir. Günümüzde insanlar, daha asude ve zengin evetşayabilmek derunin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima gösterişli olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya hizmetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek itibar etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik oldu. çıktı klima yoksuz hizmetyerlerinde kimesne çallıkışmak istememektedir. Önce hizmetyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor takımı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak derunin kullanılan bir takım olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak derunin tercih edilen takım yapmıştır. Klima tasarruf allıkışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye mirlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde az çok karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana müsait seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin esenlanamaması, rast montaj uygulamalarının yapılmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate allıkınmalıdır. Klima takımı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak bayağı bir tetebbu yapılmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.